Headlines News :
Home » , , » Guan Eng pertahankan Mat Sabu , anggap ia tuduhan fitnah jahat UMNO dan BN

Guan Eng pertahankan Mat Sabu , anggap ia tuduhan fitnah jahat UMNO dan BN







Ketua Menteri P.Pinang menyifatkan bahawa Mohamad Sabu yang juga merupakan Timbalan Presiden PAS adalah mangsa fitnah yang dibuat oleh UMNO dan BN.

Beliau menyatakan simpati terhadap Mohamad Sabu yang sering difitnah oleh musuh politiknya dengan cara yang sangat tidak beretika.

Lim Guan Eng berkata demikian ketika mengulas desakan pelbagai pihak supaya Kerajaan Negeri P.Pinang memberikan reaksi terhadap dakwaan salah guna kuasa Timbalan Presiden PAS itu didalam PBA.

Mohamad Sabu didakwa menyalahgunakan peruntukan perubatan PBA untuk merawat kecederaannya yang dialami sewaktu menyertai Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Ketua Menteri P.Pinang juga tak mahu mengendahkan apa juga laporan yang dibuat oleh semua pihak yang digelar sebagai tukang fitnah tersebut.

Beliau hanya berharap agar rakyat di negeri ini meraikan sambutan hari raya secara berakhlak dan juga dengan semangat "amar makruf nahi munkar".
Share this post :

+ comments + 3 comments

Anonymous
September 3, 2011 at 6:04 PM

Memanglah Guan Eng akan bela Mat Sabu, kerana yg terkorban dibakar dan dibunuh ialah anggota polis Melayu yang berugama Islam dan yang melakukan pembunohan kejam itu adalah cina kafir komunis bintang 3 dengan bantuan mat indera.Jika yang membunoh itu adalah orang2 Melayu dan yang mati adalah orang2 Cina, adakah guan eng tetap akan mempertahankan pihak yang membunoh? jangan haraplah.
Ada lapuran mengata mengatakan geng2 bintang 3 adalah berasal dari kawasan asal usul lim kit siang dan guan eng. Ada kaitan keluarga ke geng2 bintang 3 tu dengan kit siang dan guan eng? Ini orang Johor kena cari jawapannya.
Hadi Awang pun sama nak bela Mat sabu, kata Hadi serangan geng bintang 3 tu diBukit Kepong sama dengan pembukaan Mekah oleh RasulAllah. Hai sesat sungguh si hadi ni. RasulAllah masuk ke Mekah dengan membawa keamanan, tanpa apa2 pertumpahan darah dan membebaskan Mekah dari jahiliah. Sedangkan geng2 bintang 3 (dengan mat indera) adalah komunis dan membakar dan membunuh anggota Polis yg terdiri dari orang2 Melayu berugama Islam. Kenapalah hadi awang ni teruk sangat nak rendahkan taraf RasulAllah setaraf geng2 bintang 3 dan mat Indera semata kerana nak bela mat sabu dan atas tujuan politik. Janganlah rosakkan dan pecahbelahkan orang2 Islam semata2 kerana cita2 politik.

Anonymous
September 3, 2011 at 6:05 PM

oh mat sabu difitnah kerana menerima rm 8000 dari PBA, sebenarnya itulah harga mat sabu yang dap bayar, kini mat sabu menjadi abdi dap dan sebagai tuan kepada abdinya dap akan pertahankan mat sabu habis-habisan.

Abu Garcia
September 4, 2011 at 1:31 AM

Fitnah? Woi Khalipork guan eng .... isu perlantikan syarikat eurasia express utk kendali sampah pulau pinang tanpa tender dgn kontrak 12 tahun, fitnah jugak ka?

Mat Sabu Komunis boleh dibeli dgn harga RM8 ribu jer ....?

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger