Headlines News :
Home » » HINA PENJAWAT AWAM KUCING KURAP SANGAT MELAMPAU - ZAINAL ABIDIN

HINA PENJAWAT AWAM KUCING KURAP SANGAT MELAMPAU - ZAINAL ABIDIN



Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, tindakan Ahli Parlimen Jelutong Jeff Ooi menyamakan penjawat awam dengan kucing kurap adalah sangat melampau malah ini bukan kali pertama pemimpin DAP menghina penjawat awam.
Tegas beliau, Jeff Ooi perlu memohon maaf di atas keceluparannya itu kerana ianya berbentuk satu penghinaan yang keterlaluan dan menjatuhkan maruah penjawat awam sekaligus menonjolkan sikap sebenar ahli parlimen tersebut yang biadap dan tidak tahu menghormati orang lain.
“Penghinaan ini mengguris hati penjawat awam khususnya kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). Mungkin pihak yang dia (Jeff Ooi) gelar kucing kurap ini lah yang mengundi mereka pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang ke -13 sehingga DAP mampu untuk terus kekal di Pulau Pinang.
“Jangan disebabkan dia memegang jawatan Ahli Parlimen dia rasakan boleh berbuat sesuka hati. Jeff Ooi perlu sedar bahawa apa yang Pulau Pinang ada pada hari ini adalah kerana jasa MPPP sebagai penyumbang utamanya.
“Sejarah telah membuktikan bahawa MPPP dan MPSP pernah diiktiraf sebagai antara pihak berkuasa tempatan yang terbaik di Malaysia sejak zaman BN memerintah di negeri ini lagi.
“Jadi, siapa Jeff Ooi yang mahu menggesa Yang Dipertua MPPP untuk meletak jawatan…,” ujarnya kepada UMNO-Online.
Oleh yang demikian jelas Zainal, selain daripada Jeff Ooi harus memohon maaf Ketua Menteri Lim Guan Eng juga dicabar untuk mengkaji tindakan sewajarnya di atas kebiadapan melampau ini.
Sekiranya Guan Eng terus berdiam diri tambah beliau lagi maka ini membawa makna beliau juga turut senada dan bersetuju dengan sikap kurang ajar pemimpin DAP ini.
Sebelum ini pemimpin DAP yang lain pernah menghina penjawat awam apabila membuat dakwaan bahawa rasuah berpunca daripada monopoli kaum Melayu dalam perkhidmatan awam. - MediaUMNO
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger