Headlines News :
Home » » PEMUDA UMNO PP TUNTUT ERIC PAULSEN MOHON MAAF KEPADA UMAT ISLAM @Rrafizal @KhairyKJ

PEMUDA UMNO PP TUNTUT ERIC PAULSEN MOHON MAAF KEPADA UMAT ISLAM @Rrafizal @KhairyKJ




KENYATAAN MEDIA PERGERAKAN PEMUDA UMNO PULAU PINANG BERKAITAN KENYATAAN ERIC PAULSEN YANG MENYENTUH SENSITIVITI AGAMA ISLAM DI LAMAN TWITTER MILIKNYA

Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang menyelar sekeras-kerasnya tindakan seorang peguam yang memuatnaik kenyataan di laman sosial Twitter miliknya seperti berikut : ‘Jakim is promoting extremism every Friday. Govt needs to address that if serious about extremism in Msia.


Kenyataan Eric Paulsen jelas dilhat menyentuh sensitiviti agama Islam dan mengundang rasa tidak puas hati dan kemarahan seluruh umat Islam khususnya orang Melayu di negara ini.

Jikalau kenyataan beliau merujuk kepada khutbah Jumaat,  sebagai seorang peguam, Eric Paulsen sepatutnya mendengar isi khutbah Jumaat yang sentiasa mengajak umatnya ke arah kebaikan dan kesempurnaan hidup. Kami ingin tanya beliau, bagaimana beliau boleh membuat tuduhan sebegitu?

Adakah beliau pernah mendengar khutbah jumaat untuk membuat  tuduhan sebegitu? Jika beliau pernah mendengar khutbah jumaat, adakah beliau faham isi kandungannya?

Walaupun kenyataan ini didapati telah dipadam, tetapi ianya tidak boleh membendung kemarahan umat Islam di negara ini. Mengambil pepatah Melayu lama yang berbunyi, ‘Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padahnya.’

Tindakan Eric Paulsen dikhuatiri menimbulkan keadaan yang tidak dapat mengawal emosi dan kemarahan umat Islam seterusnya mengundang kepada perkara-perkara yang tidak diingini.

Maka untuk itu, Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang menuntut agar Eric Paulsen memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam atas tindakannya seterusnya menarik balik kenyataan yang dibuat.Jangan cuba bermain dengan api dengan mengeluarkan kenyataan jahil dan bongkak yang amat memalukan.

Akhir kata, Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang memohon kepada seluruh rakyat Malaysia di negara ini supaya saling menghormati dan menjaga sensitiviti antara kaum, agar negara kita terus aman dan sejahtera. Jangan melampaui batasan yang ada.

Memang kita sedia maklum dan mengakui bahawa hak bersuara adalah hak individu, tetapi itu bukan bermakna individu itu bebas berkata apa sahaja tanpa batasan. Jika jahil akan bab-bab kebenaran, janganlah menjadi dungu dengan bercakap perkara-perkara yang boleh menyerlahkan kebodohan.

Jangan menjadi manusia yang ‘jack of all trade (tahu macam-macam)’ sepanjang masa, sehingga semua perkara ingin dipersoalkan.

Hormatilah pelbagai ujud kaum di negara ini, yang terdiri daripada pelbagai pecahan etnik dan agama. Jagalah sensitiviti antara kita, agar perasaan syak wasangka dan rasa tidak puas hati dapat dihindari.


RAFIZAL BIN ABDUL RAHIM
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang
Share this post :

+ comments + 2 comments

Melayu2Lembu
January 12, 2015 at 1:55 AM

Kenapa kita hanya 'main' setakat mintak maaf je???
Bahlol2 Cina ni hina Agama Islam.. bukan mereka tak tahu tapi sengaja!
Kita tuntut mereka di tangkap dihukum dan dicabut kerakyatan bagi kesalahan kali ke 3

Ini asyik main wayang dgn cina.. bodoh jugak puak2 Melayu ni.. lembik..
jadi makin galak dan seronoklah cina2 babi ni tarik tali main wau dgn Melayu2 ngok..

lepas puas2 hina lepas tu tunjuk humble anjing.. mintakmaaf?

so kalau 1juta cina2 babi ni ikut style mcm tu.. kita nk tunggu 1 juta penghinaan dibiarkan??

Melayu memang bodoh.. sbb tu Cina talak takut maaa..
satu Lembu UMNO.. stau anjing PAS.. dua2 bolooo...

mau jilat jubo cinaaa...

Anonymous
January 12, 2015 at 4:06 AM

apa maaf maaf. dah muak dengan kaedah ini. igp dah kata takdak warning warning lagi.apa lagi... LAKSANAKAN. jangan buang masa berulangkali nak suruh minta maaf. ini bukan tahap mintak maaf. kita mintak tindakan disegrakan.

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger