Headlines News :
Home » » WISMA TRANSFORMASI TANDA PERUBAHAN BESAR UMNO DI PERMATANG PAUH

WISMA TRANSFORMASI TANDA PERUBAHAN BESAR UMNO DI PERMATANG PAUH




PERMATANG PAUH 16 Feb. - UMNO Bahagian Permatang Pauh mengorak langkah baharu dalam memberi khidmat terbaik kepada rakyat di kawasan berkenaan dengan penjenamaan semula 'markas operasinya'.

Dinamakan Wisma Transformasi, penjenamaan itu merupakan sebahagian daripada langkah awal untuk menyuntik imej segar kepada parti seterusnya menyusun gerak kerja yang mantap di bawah kepimpinan baharu.

Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Mohd. Zaidi Mohd. Said berkata, tanpa melupakan jasa pemimpin terdahulu, penjenamaan semula berkenaan tepat pada masanya dan seiring dengan pengubahsuaian bangunan dan penyusunan semula jentera parti untuk menawan kembali kawasan Parlimen berkenaan.


"Mulai saat ini, UMNO Bahagian Permatang Pauh akan menjadikan Wisma Transformasi sebagai medan terbaik bagi penduduk di sini mendapatkan bantuan.

"Bantuan yang kita hulurkan bukan terhad pada perkara tertentu sahaja tetapi secara menyeluruh. Kita akan memberi khidmat nasihat dan menjadi pemudah cara kepada rakyat.

"Dalam soal ini, kita turut fokus kepada pendidikan, kebajikan, ekonomi dan pembangunan belia setempat yang merupakan cabang penting," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis pelancaran Wisma Transformasi UMNO Permatang Pauh yang disempurnakan oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, di sini hari ini.


Mohd. Zaidi bersama barisan kepimpinannya telah mengorak langkah mendekati rakyat kawasan berkenaan apabila dilihat kerap turun padang membantu mereka yang berada dalam kesusahan termasuk ketika beberapa buah kampung dalam kawasan berkenaan dilanda banjir hujung tahun lalu.

Selain itu, mereka juga merupakan antara pasukan paling awal tiba di lokasi ketika berlaku kebakaran dan baru-baru ini turut membantu 11 buah keluarga di Kampung Penanti yang tidak mendapat bekalan elektrik sejak puluhan tahun lalu.

Sementara itu melalui Program Minda Transformasi, pelbagai program turut dijalankan dalam usaha mendekati penduduk dan memahami denyut nadi rakyat kawasan berkenaan yang seolah-olah terpinggir kerana 'kesibukan' ahli Parlimen yang dipilih mereka.

Memasuki tahun 2014, satu majlis makan malam dan penyampaian bantuan di bawah peruntukan khas Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani telah berlangsung dengan jayanya apabila dihadiri lebih 1,000 orang.

Sehingga kini, puluhan program lain telah dan bakal menyusul antaranya gotong royong, pertandingan memasak bubur asyura, sambutan Maulidur Rasul dan bacaan Yasin, majlis penyampaian bantuan awal persekolahan, majlis sumbangan kepada pelajar cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), majlis sumbangan untuk sektor pertanian selain tegas dalam mempertahankan kesucian agama Islam dan hak orang Melayu.





Bulan lalu, ahli-ahli UMNO Permatang Pauh turut menyertai perhimpunan besar-besaran bagi mengecam seorang wakil rakyat pembangkang yang menghina pemimpin negara.
Mohd. Zaidi berkata, kelancaran pasukan transformasi yang dipimpinnya ketika berkhidmat kepada rakyat adalah bertitik tolak daripada imej elegan, segar dan semangat perjuangan yang sesuai dengan aspirasi rakyat.

"Pelancaran Wisma Transformasi dan Minda Transformasi ini diharap dapat membawa suara dan perubahan serta roh baharu dalam nafas perjuangan UMNO di bumi bertuah ini," katanya.

Ismail Sabri pula melahirkan keyakinan usaha gigih UMNO bahagian berkenaan akan membawa hasil positif lebih-lebih lagi dalam landskap politik semasa.

"Saya percaya banyak pembaharuan yang akan dilaksanakan dari segi pendekatan membantu rakyat. UMNO Permatang Pauh mempunyai peranan kerana ahli Parlimennya jarang berada di kawasan disebabkan sibuk di tempat lain," katanya.

Sementara itu Mohd. Zaidi berkata, Wisma Transformasi UMNO Permatang Pauh yang terletak di Jalan Kubang Semang sentiasa terbuka kepada orang awam yang ingin mendapat pelbagai nasihat dan bantuan.

Mereka juga boleh menghantar aduan dan cadangan kepada e-mel umnoptgpauh@gmail.com atau menghubungi 04-5394514.










Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger