Headlines News :
Home » » ADUN BN PULAU BETONG AGIH PENUTUP HIDUNG PERCUMA KEPADA PELAJAR SEKOLAH

ADUN BN PULAU BETONG AGIH PENUTUP HIDUNG PERCUMA KEPADA PELAJAR SEKOLAH





BALIK PULAU 26 Jun - Kesibukan tugas bukan penghalang buat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Muhammad Farid Saad mendekati masyarakat setempat kerana beliau mempunyai pelbagai cara tersendiri untuk berhubung dengan mereka.

Antaranya menerusi laman sosial seperti Facebook yang membolehkan penduduk mengadu atau mengemukakan apa juga cadangan secara terus dengannya.

Sejak jerebu melanda negara, beliau mendapat banyak permintaan menerusi Facebook daripada penduduk Pulau Betong untuk mendapatkan penutup hidung dan mulut.

Terpanggil dengan keluhan penduduk, hari ini beliau menyumbangkan sebanyak 8,000 penutup hidung dan mulut untuk diagih-agihkan kepada murid dan pelajar sekolah dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Betong.

Muhammad Farid berkata, penggunaan penutup hidung dan mulut mampu menghindarkan golongan pelajar daripada terdedah kepada persekitaran tidak sihat yang disebabkan oleh jerebu.

"Kita sayangkan anak-anak ini (pelajar). Walaupun sumbangan saya tidak seberapa namun sekurang-kurangnya penutup hidung dan mulut ini dapat menghalang debu dan habuk asap daripada memasuki sistem pernafasan mereka.

"Saya juga meminta guru-guru supaya mengambil kesempatan ini dengan menanam sifat cintakan alam sekitar agar pencemaran sebegini menjadi satu iktibar buat kita semua," katanya.

Beliau ditemui pemberita dalam majlis pengagihan penutup hidung dan mulut kepada 17 sekolah dalam DUN Pulau Betong yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Titi Teras di sini hari ini.

Muhammad Farid turut menasihatkan orang ramai supaya mengurangkan aktiviti luar semasa jerebu.
"Jika terpaksa berada di luar rumah, pastikan memakai penutup hidung dan mulut yang sesuai, minum sekurang-kurangnya lapan gelas air sehari," 
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger