Headlines News :
Home » » NAJIB SAH DITABALKAN MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA

NAJIB SAH DITABALKAN MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA




KUALA LUMPUR 6 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri di hadapan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Balai Rong Seri, Istana Negara pada 4.07 petang.

 Turut berangkat ke istiadat itu ialah Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah. Najib, 59, yang diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor, mengulangi sejarah apabila mengangkat sumpah di hadapan Yang di-Pertuan Agong sama, seperti mana Allahyarham bapanya, Tun Abdul Razak Hussein ketika mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Kedua Malaysia pada 1970.




 Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telah memberi perkenan selaras dengan Fasal (2)(a) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan supaya Najib dilantik sebagai perdana menteri. Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 semalam, Barisan Nasional kekal berkuasa dengan memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen bagi membentuk kerajaan Persekutuan yang baharu.

 Turut hadir ke istiadat itu ialah bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi serta para pemimpin parti komponen BN.
Share this post :

+ comments + 4 comments

Anonymous
May 6, 2013 at 7:48 PM

Anuwar tak meroyan ke?

Dia kena siapkan laporan pada puak Yahudi.

Anonymous
May 12, 2013 at 8:23 PM

Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

Contohnya, yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Pemuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

Sekian, Terima kasih

Anonymous
December 20, 2013 at 4:11 PM

Kepada Semua Ahli-ahli MCA yang di hormati,
Bahawa Yip Kum Fook ketua Gombak MCA dan Yip Jiun Hann ketua pemuda MCA Gombak, bapa dan anaknya cuba merebut Jawatan Tinggi pusat MCA pada Dec ini.
Kami harap Ahli-ahli MCA menimbang dengan sedalam-dalamnya, janganlah undi orang yang bermuka dua kerana perangainya sangat jahat di masyarakat Orang Cina Malaysia.
Dia guna kuasa tipu wanita, merosakan keluarga orang lain, sampai wang SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, DESA JAYA, KEPONG, KL pun berani telan dan tanah tokong India di Taman Daya dia pun tamak membakar untuk kekaya sendiri.
Sekiranya kumpulan opportunist semacam ini disokong dalam parti MCA, kami yakin parti MCA sampai bila pun tidak bolih berkembang.
SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous
February 21, 2014 at 3:25 PM

Kepada ketua MCA Malaysia Datuk seri Liow Tiong Lai,

Kami ingin memberitahu bahawa ketua cawangan MCA Gombak YIP KUM FOOK dan ketua pemuda MCA Gombak YIP JIUN HANN, namanya sangat kotor di masyarakat Cina.

Untuk kemenangan pilihan kecil DUN 25 kajang, kami harap peminpin MCA dan parti komponen BN, jauhkan orang yang tersebut di atas.
Kalau tidak parti MCA tentu akan kalah dengan lincin

Sekian, Terima Kasih

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger