Headlines News :
Home » » KETUA AMK P.PINANG DESAK POLIS SIASAT BERITA PALSU KEMATIAN WAN AZIZAH

KETUA AMK P.PINANG DESAK POLIS SIASAT BERITA PALSU KEMATIAN WAN AZIZAH



KUALA LUMPUR 26 April - Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang hari ini meminta pihak polis menyiasat pengguna Facebook yang menyebarkan berita palsu berhubung kematian Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. 
Ketuanya, Dr Afif Bahardin berkata, pihak polis harus bertindak segera terhadap berita palsu yang dihadapi presiden mereka seperti mana yang terjadi kepada isteri Perdan Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
"Kami meminta pihak polis memandang serius kes ini dan mengambil langkah yang diperlukan terhadap mereka yang memuat naik gambar-gambar dan menyebarkan berita palsu ini.
"Kami turut berharap agar pihak polis bertindak secepat ketika mereka menangkap pengguna Facebook yang menyebarkan gambar isteri Perdana Menteri  yang kononnya mati dalam hempasan kapal terbang di Sumatera," katanya dalam satu kenyataannya hari ini.
Seorang pengguna laman sosial Facebook yang menggunakan akaun atas nama 'Blue Wave Army' mendakwa isteri Ketua Pembangkang itu meninggal dunia semalam.
Dalam tulisan tersebut juga disertakan gambar Dr Wan Azizah diselubungi kain putih dan satu lagi gambar beberapa lelaki sedang menggali kubur.
Pengguna menulis : "Isteri ketua pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah menghembuskan nafasnya yang terakhir tepat jam 7 petang tadi. Al-Fatihah. Dengan ini, hilanglah lagi mujahidah bangsat dalam PR. Alhamdulillah. -Syasya-"
Terdapat lima akaun Facebook yang menggunakan nama 'Blue Wave Army' apabila disemak pagi ini.
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger