Headlines News :
Home » » UMNO P.PINANG KECAM INSIDEN BALING BOM PETROL GEREJA @dzainalabidin

UMNO P.PINANG KECAM INSIDEN BALING BOM PETROL GEREJA @dzainalabidin





Kenyataan Media 

Insiden Membaling 'Molotov Coktail' ke Gereja Assumption Pulau Pinang


1. UMNO Pulau Pinang mengecam dan mengutuk keras perbuatan ganas dan tidak bertanggung jawab oleh pihak yang belum dikenalpasti membaling Molotov Cocktail ke Gereja Assumption, Lebuh Farquhar di Pulau Pinang.

2. UMNO Pulau Pinang amat berharap pihak polis akan segera menyiasat insiden berkenaan dan membawa mereka yang melakukan perbuatan tersebut ke muka pengadilan.

3. UMNO Pulau Pinang juga yakin pihak polis akan mengambil tindakan-tindakan segera membendung agar perbuatan terkutuk seumpama ini tidak akan berlaku lagi.

4. UMNO Pulau Pinang berpandangan isu kalimah Allah dapat diselesaikan segera melalui perundingan dengan semua pihak yang terlibat.

5. UMNO Pulau Pinang sekali lagi ingin menyeru semua pihak supaya bertenang dan tidak bertindak melulu dalam menghadapi episod ini serta tidak terperangkap dengan agenda mana-mana pihak yang inginkan pertelingkahan kaum dan agama berlaku di negara ini. Keharmonian dan toleransi antara kaum dan agama di Malaysia perlu diperlihara dan dipertahan demi masa depan rakyat Malaysia keseluruhannya.



YBhg Dato Zainal Abidin Osman
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO
Negeri Pulau Pinang
27 Januari 2014
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger