Headlines News :
Home » » PAS Selangor bakal senasib P.Pinang , gigi jari tak dapat layanan baik agih jawatan Exco

PAS Selangor bakal senasib P.Pinang , gigi jari tak dapat layanan baik agih jawatan Exco




KUALA LUMPUR 17 Mei – Pasca Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) memperlihatkan bagaimana perjalanan politik Pas bersama sekutunya tidak menerima pengiktirafan yang sebaik mungkin.
Walaupun pelbagai kenyataan dikeluarkan oleh pimpinan mereka berhubung kerjasama di dalam pakatan pembangkang, namun jika diamati dan jika diperhalusi, peranan Pas seolah-olah hanya berguna ketika kempen pilihan raya semata-mata dan tidak lebih sekadar itu.
Mengulas mengenainya bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd Fairus Khairuddin berkata perkara tersebut boleh dilihat di negeri yang diperintah oleh sekutu Pas seperti di Pulau Pinang dan Selangor.
“Pulau Pinang sepertimana sebelum ini yang mana wakil rakyat Pas tidak dilantik sebagai Exco agama….Nampaknya Pas sekali lagi gigit jari untuk dilantik ke jawatan berkenaan.
“Di Selangor pula…..umumnya  ternanti-nanti apakah peranan Pas diiktiraf sebaik mungkin. Apakah dengan kelebihan kerusi yang dimenangi di peringkat DUN berbanding PKR, parti itu akan mendapat layanan yang sebaik mungkin dari segi pengagihan kerusi Exco,” katanya kepada UMNO-Online di sini.
Kata beliau lagi pelbagai kenyataan yang dikeluarkan oleh pimpinan Pas selepas PRU-13 hanyalah sekadar penyedap hati dalam usaha menutup kegelisahan mereka berhubung perkara berkenaan.
“Namun mungkin pimpinan mereka tidak menyedari bahawa situasi tersebut sedikit sebanyak mengguris hati penyokong mereka manakala rakyat pula akan melihat Pas sekadar tumpang semangkuk atas pemerintahan sekutu mereka itu.
“Tunggulah dan lihatlah selepas ini…..Prinsip perjuangan yang longlai akan menyebabkan Pas terus dirundung  malang. sama-samalah kita nantikan episod seterusnya,” ujar beliau. -MediaUMNO
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger