Headlines News :
Home » » KERAJAAN TERBUKA TERIMA KRITIKAN TUN M - MUHYIDDIN

KERAJAAN TERBUKA TERIMA KRITIKAN TUN M - MUHYIDDIN




PERMATANG PAUH 24 Ogos - Kerajaan menerima dengan terbuka sebarang kritikan terhadap kepimpinan negara termasuk yang disuarakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad baru-baru ini.

Sambil melahirkan rasa hormat terhadap teguran yang dibuat Dr. Mahathir itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan juga mengakui terdapat dasar-dasar yang berjaya serta sebaliknya yang pernah diambil sebelum ini.

Bagaimanapun, menurut beliau, itu bukanlah alasan untuk mana-mana pihak terutama dalam kerajaan sendiri untuk berpaling daripada pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

"Apatah lagi setiap dasar atau keputusan besar yang perlu diambil Perdana Menteri itu tidak dibuat secara bersendirian tetapi dicapai menerusi keputusan bersama Jemaah Menteri. Beliau turut mengambil kira serta tidak menolak pandangan pihak lain dalam pentadbirannya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Permatang Pauh dekat sini hari ini.

Muhyiddin mengulas mengenai teguran Dr. Mahathir terhadap kepimpinan Najib yang dilihat beliau mempunyai beberapa kelemahan seperti disiarkan menerusi blognya baru-baru ini.

Menurut Muhyiddin, beliau memahami kebimbangan yang dilahirkan Dr. Mahathir antaranya berhubung pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) dan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger