Headlines News :
Home » » TUN RAHMAN INGATKAN KERAJAAN DAP TUNAI JANJI PRU13

TUN RAHMAN INGATKAN KERAJAAN DAP TUNAI JANJI PRU13



PULAU PINANG 26 Ogos - Kerajaan DAP Pulau Pinang diingatkan menunaikan janji-janji yang dibuat semasa berkempen dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas berkata, sudah tiba masanya kerajaan negeri melaksana segala perancangan dan janji itu demi memenuhi keperluan rakyat.

"Saya juga menyeru kepada Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri supaya dapat menjalankan tugas dengan baik.

"Mereka juga hendaklah sentiasa bekerjasama serta saling mempercayai pegawai-pegawai dan kakitangan yang ada di negeri ini," katanya.

Abdul Rahman berucap semasa istiadat penganugerahan darjah kebesaran, bintang dan pingat kehormatan negeri sempena ulang tahun kelahiran ke-75 beliau di Dewan Sri Pinang, di sini hari ini.
Menurutnya, kerajaan negeri bertanggungjawab mengatasi semua masalah yang dihadapi rakyat demi kemajuan negeri.

"Di samping itu, saya juga berharap pegawai-pegawai kerajaan negeri menjalankan tugas dengan penuh azam, profesional, komited, adil, telus dan mematuhi prosedur yang ditetapkan.

"Jangan cuba mengambil kesempatan dengan menyalahgunakan tanggungjawab demi kepentingan sendiri yang akan merosakkan pentadbiran dan menyusahkan rakyat," ujarnya.
Terdahulu, Abdul Rahman memeriksa kawalan kehormat Tentera Darat Malaysia diikuti persembahan nyanyian lagu Negaraku serta Untuk Negeri Kita dan tembakan meriam 17 das.

Dalam majlis itu, sebanyak 1,085 orang dianugerahkan darjah kebesaran dan pingat didahului Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dengan Darjah Utama Pangkuan Negeri (DUPN) yang membawa gelaran Datuk Seri Utama.
Empat individu menerima Darjah Panglima Pangkuan Negeri (DPPN) yang membawa gelaran Datuk Seri.
Mereka ialah Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Malaysia, Tan Sri Muhamad Zabidi Zainal; Pengarah Urusan IGB Berhad, Robert Tan Chun Meng; Pengerusi Lembaga Pengelola Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Profesor Datuk Dr. Md Salleh Yaapar serta ahli perniagaan, Datuk Seri H'ng Bok San.

Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger