Headlines News :
Home » » ADUN BN BIDAS TINDAKAN KEBUDAK-BUDAKAN KETAGIH POPULAR ADUN PKR MACHANG BUBUK

ADUN BN BIDAS TINDAKAN KEBUDAK-BUDAKAN KETAGIH POPULAR ADUN PKR MACHANG BUBUK



1. Tindakan kebudak-budakan yang tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang wakil rakyat@ YB Ahli DUN

2. Seorang YB Ahli Dewan perlu menunjukkan kematangan berpolitik yang lebih tinggi dan dengan tindakan tersebut seumpama seorang aktivis jalanan sahaja.

3. Tindakan YB Macang Bubuk jelas menunjukkan beliau tidak faham apa yang diungkapkan oleh YB PM dalam ucapannya di Kemaman.Dia terikut-ikut dengan keseronokan mengaibkan dan menjatuhkan maruah pemimpin negara.

Memomokkan YAB PM debgan perlakuan sebegitu(menyumbat kangkung keeffigy YAB PM) juga menunjukkan standard pemikiran beliau sendiri.

4. Tindakan itu hanya gimik murahan seorang yang ketagihan untuk jadi popular.

5. Sungguh memalukan jika contoh yang paling mudah diberikan oleh YAB PM tidak dapat difahami.Kenyataan YAB PM 'taken out of context'.



Kita boleh berdebat dan berhujah menegakkan pendirian serta kefahaman kita,akan tetapi perbuatan menghina orang lain janganlah kita buat,lebih-lebih lagi pemimpin No 1 negara yang sedang berusaha keras,turun ke bawah bersama para menteri untuk bersama berikhtiar mencari penyelesaian kepada kemelut kenaikan kos sara hidup yang sedangmelanda negara ini.

Saya kira ADUN Macang Bubuk tersalah langkah atau mungkin tersalah mendengar nasihat serta pandangan rakan-rakan yang turut serta bersama beliau.MAKA ELOKLAH :-

Beliau meminta maaf secara terbuka kepada YAB Perdana Menteri dan tidak lagi membuat dan mengulangi tindakan biadap ini.

Saya juga minta kepimpinan tertinggi PKR dan Pakatan Pembangkang termasuk Ketua Menteri menegur adab tatasusila wakil-wakil rakyatnya.

Kita,wakil rakyat tidak mahu menjadi contoh yang tidak baik kepada rakyat.

YB Muhamad Farid Saad
ADUN Pulau Betong

Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger