Headlines News :
Home » » Billboard kerajaan Dap mengelirukan , BN jawab dengan fakta @bnpenang

Billboard kerajaan Dap mengelirukan , BN jawab dengan fakta @bnpenang







KEPALA BATAS -UMNO akan menggiatkan usaha turun padang memberi penerangan kepada penduduk di Pinang Tunggal di sini, bagi menjawab tuduhan dan kenyataan tidak benar yang disebar pembangkang kebelakangan ini.


Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin berkata, pembangkang cuba masuk ke kubu kuat Barisan Nasional (BN) di situ dengan menyebarkan tuduhan dan maklumat yang salah bagi mengelirukan penduduk kawasan berkenaan.


"Memang sebelum ini kita sentiasa beri penerangan kepada penduduk di sini tetapi usaha itu ditingkatkan dengan pergi ke rumah-rumah dan memberi penjelasan perkara sebenar yang kerajaan BN telah buat supaya mereka memperoleh maklumat yang betul.


"Pembangkang sekarang ini bertindak menyebarkan maklumat tidak tepat dengan memasang 'billboard' menyatakan mereka telah laksanakan pelbagai pembangunan termasuk meningkatkan peruntukan bagi perbelanjaan untuk orang Islam di negeri ini, sedangkan semua itu dilaksanakan oleh BN, mereka cuba mengelirukan pengundi di sini," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Terdahulu, beliau bersama sekumpulan penduduk di Pinang Tunggal berkumpul secara aman bagi membantah tindakan kerajaan negeri memasang papan iklan yang mempamerkan peningkatan peruntukan untuk umat Islam di Pulau Pinang setiap tahun.


Roslan berkata, bagi mematahkan maklumat kurang tepat pada papan iklang berkenaan, pihaknya turut memasang sepanduk di beberapa tempat di Pinang Tunggal bagi memberi penjelasan berhubung perkara itu.


"Kita tidak mahu penduduk di sini terpedaya atau keliru dengan taktik kotor pembangkang, jadi saya mengambil tindakan pantas dengan memasang sepanduk bagi memaklumkan perkara sebenar," katanya.


Katanya, beliau yakin penduduk Pinang Tunggal tidak akan mudah terpengaruh dengan pembangkang dan akan terus menyokong BN serta memberi mandat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memerintah negara pada pilihan raya umum nanti.

"Sokongan penduduk di sini semakin meningkat dari semasa ke semasa kerana mereka tahu hanya BN mampu menjamin keamanan dan kemajuan negara," katanya. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130331/po_08/UMNO-Pinang-Tunggal-turun-padang-jawab-tuduhan-pembangkang#ixzz2PDMVESIy
© Utusan Melayu (M) Bhd 
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger