Headlines News :
Home » » Kerajaan DAP hanya penting keuntungan projek perumahan

Kerajaan DAP hanya penting keuntungan projek perumahan



Wong Mun Hoe, Naib Presiden Gerakan Pulau Pinang membidas keras kerajaan negeri Pulau Pinang melalui program Soal Jawab TV3 semalam. Beliau mendakwa kerajaan Pulau Pinang hari ini sangat mementingkan keuntungan dalam projek perumahan.

Katanya kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini belum dapat menyediakan satu plan yang terancang setelah 4 tahun memerintah negeri. Oleh itu katanya kita lihat rumah-rumah naik di Pulau Pinang secara tidak teratur. Tanah-tanah di lereng bukit ditarah secara berleluasa.

Kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini diketuai oleh DAP gagal menjelaskan projek-projek perumahan di lereng-lereng bukit secara terperinci. Paling sedih mengikut laporan Audit Negara, kerajaan negeri Pulau Pinang belum dapat seunit pun membina rumah kos rendah atau pun kos sederhana rendah sejak memerintah Pulau Pinang.

 Oleh itu rakyat Pulau Pinang perlu sedar apa yang kerajaan negeri PP buat selama ini untuk rakyat. Beliau sekali lagi dengan nada ikhlas mengakui bahawa penghijrahan orang-orang Melayu dari Pulau ke tanah besar disebabkan oleh kenaikan harga rumah yang begitu besar dan ketiadaan rumah kos rendah yang dibina oleh kerajaan negeri.

Seolah-olah kerajaan negeri hari ini mahu memisahkan rakyat Pulau Pinang kepada dua keadaan; yang miskin tinggal di seberang prai dan yang kaya tinggal di Pulau Pinang.

Kata Wong Mun Hoe, BN tidak akan membiarkan masalah seperti ini terus berlaku jika rakyat mengembalikan kuasa kepada BN dalam PRU yang akan datang. Rakyat Pulau Pinang perlu sedar dan menerima hakikat bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang yang diketuai oleh DAP telah gagal merancang projek perumahan untuk rakyatnya.- Suara 1 UMNO-
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger