Headlines News :
Home » » JANGAN CAMPUR ADUK SENTIMEN POLITIK DALAM ISU BENCANA ALAM - ZAHID

JANGAN CAMPUR ADUK SENTIMEN POLITIK DALAM ISU BENCANA ALAM - ZAHID



- Perbezaan politik seharusnya diketepikan demi mencapai penyelesaian terbaik dalam menangani sesuatu isu termasuk bencana alam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, mencampur aduk sentimen politik dalam kejadian rod penebat kilat di atas Menara UMNO yang jatuh ke Jalan Macalister sehingga menyebabkan kematian hanya akan merumitkan keadaan.

Menurutnya, hasil perbincangannya dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, segala kerumitan dapat diselesaikan dan semua pihak akhirnya mendapat keputusan terbaik.

"Hari ini kita buktikan perbezaan politik dapat diketepikan demi mencapai keputusan terbaik.

 "Bagi pihak UMNO dan Barisan Nasional (BN) negeri, kita akan menyerahkan bantuan kepada keluarga mangsa.



"Selain itu, saya akan berbincang dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat tentang bentuk bantuan yang dapat disalurkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kepada keluarga mangsa," katanya dalam sidang akhbar selepas melawat tapak kejadian di sini hari ini.



Yang turut hadir Guan Eng; Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir ; Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang dan isteri mangsa, Lee Chai Song.
Khamis lalu, negeri ini dilanda ribut menyebabkan tiang rod penebat kilat yang terletak di atas Menara UMNO tumbang lalu menghempap beberapa kenderaan di kawasan tersebut.

Seorang lelaki, Lim Chin Aik, 44, dikhuatiri tertimbus dalam lopak yang terbentuk akibat dihempap rod tersebut dan mayatnya gagal ditemui meskipun rangka kenderaannya berjaya dikeluarkan.
Berikutan kejadian itu, pembangkang seolah-olah menyalahkan UMNO dan isu tersebut sengaja dimainkan di laman sosial seperti Facebook dan Twitter bertujuan memburuk-burukkan UMNO.
Share this post :

Post a Comment

 

Copyright © 2012. MyPenangOnline - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger